Improve Knowledge         
ServiceNow trainingen                

Projecten


logo KPN


KPN BV. periodieke trainingen sinds 2019 

Het 6 tot 8 keer per jaar uitvoeren van een 2-daagse training bestemd voor de rol van ServiceNow key-user binnen de KPN organisatie. Hierin komen aspecten als datamodel, data laden, gebruiker beheer en verbreding en verdieping van de kennis van het platform aan bod. 


logo Brights


AWAcademy / Brights Training. Juli 2022 – Januari 2023

ServiceNow trainer bij een groep van 14 Duitse consultants die via een
uitgebreid training programma opgeleid worden tot junior ServiceNow
developer.

Mijn specifieke rol hierin was:

  • Het leveren van diverse trainingen die hen de basis geven voor het behalen van het CSA certificaat. (slagingspercentage: 100% binnen 2 maanden vanaf de start van het programma)
  • Het ondersteunen bij diverse opdrachten die tijdens deze opleiding periode door hen uitgevoerd moesten worden in ServiceNow.
  • Het actief begeleiden tijdens de eindopdracht waarbij ook presentatie skills door mij mede beoordeeld zijn.


logo ServiceNow


Servicenow NextGen programma. December 2021 – Juli 2022

2x een periode van 3 maanden als trainer betrokken bij een groep van 24 Engelse consultants. Via een uitgebreid training programma zijn ze opgeleid tot junior ServiceNow developer. 

Mijn specifieke rol hierin was:

  • Vanuit mijn expertise vragen beantwoorden tijdens hun selflearning deel via het Nowlearning platform.
  • Op basis van best practices begeleiding bij praktijkopdrachten tijdens een training die door een ServiceNow geleverd werd. (ITSM fundamentals, ServiceNow fundamentals)
  • Support en coaching bieden met betrekking tot de eindopdracht van de  consultants.


logo ABNAmro

ABN-Amro bank: Supporting DevOps teams on their ServiceNow journey L2P  November 2018 – Juni 2019 

 Als lid van het AAB Control Tower team verantwoordelijk voor:

  • ServiceNow training materiaal maken waar ook processen in opgenomen zijn.  Deels door korte video filmpjes.
  •  Het herzien en updaten van het bestaande training materiaal.
  • Het uitvoeren van trainingen in zowel Engels als Nederlands, als onderdeel van het “ onboarding” proces voor DevOps teams.
  • Het delen van mijn ServiceNow ITSM kennis over verschillende groepen.  

logo Newbirdz


Newbirdz : Support implementation ServiceNow Oktober 2017 – December 2017 

  • Het ondersteunen van de implementatie consultant van Newbirdz met verschillende activiteiten zoals het maken van catalogus items, het inrichten van de formulieren, het opzetten van de customer portal en het laden van klant data.
  • Training gegeven aan ongeveer 100 medewerkers die in de rol van helpdesk agent en/of fulfiller zaten. 
  • QRC’s opgesteld ter ondersteuning van de training.
  • Na Go-live nog 2 weken de gebruikers remote ondersteund. 

Logo Kadaster

Kadaster Apeldoorn: ServiceNow training en support  Januari 2017 – Maart 2017 

Doel: Het trainen van 300+ medewerkers op ITSM processen in ServiceNow.
Tijdens de opdracht onder andere:

  • 4 weken training uitgevoerd. Verdeeld over 2 sessies per dag.
  • Beschikbare training materiaal bekeken en waar nodig aangepast.
  • Vooraf aan Go-live process owners samenhang tussen de verschillende processen uitgelegd.
  • Vanaf 22 Februari op de helpdesk aanwezig geweest voor ondersteuning en verfijning van de data kwaliteit. 

Resultaat: Verkleinde weerstand bij de adoptie van de nieuwe manier van werken, daarbij ondersteund door ServiceNow en Rob van der Kroef 

logo NS

N.V. Nederlandse Spoorwegen: Implementatie ServiceNow Mei 2015 – November 2016

Rol: ServiceNow trainer                                                                                                                         

Doel: Het KPN project team ondersteunen bij de implementatie van ServiceNow bij de Nederlandse Spoorwegen. Mijn verantwoordelijkheden binnen dit project waren:

  • Uitvoeren van gecombineerde tool/proces trainingen aan medewerkers van de Nederlandse Spoorwegen.
  • Gedurende de testperiodes de testgroepen ondersteund met vragen tijdens hun werkzaamheden. 
  • Training materiaal en QRC’s gemaakt.
  • Andere relevante taken uitgevoerd binnen het project. Ik fungeerde vaak als klankbord of vraagbaak. 

logo ING

ING bank: Implementation ServiceNow backlog management (SDLC module) November 2015 – December 2015

Rol: ServiceNow trainer

Doel: Als lid van een groot trainer team de backlog management module (SDLC) implementatie binnen de ING/DB vorm gegeven. Onderdelen/verantwoordelijkheden waren: 

  • 12 product owners trainen  op ServiceNow SDLC module
  • Squad teams trainen op het gebruik van task boards en story functionaliteit
  • 12 squad teams ondersteund tijdens hun eerste sprint periode op het gebruik van het systeem in combinatie met de nieuwe manier van werken. 

logo KPN

KPN:  Migratie project naar ServiceNow  December 2014 – Maart  2015

Rol: ServiceNow trainer.

Doel: Binnen het project team de migratie van EDT naar ServiceNow ondersteund. Daarbij waren mijn taken:

  • Het uitvoeren van Servicedesk agent, configuratie management en change management trainingen voor betrokken partijen.
  • Op de werkvloer ondersteunen van de klanten teams na de go-live data.
  • Specifieke training materialen en werkinstructies gemaakt.

Resultaat: Betere acceptatie van de medewerkers met betrekking tot veranderde processen en een uniforme werkwijze. 

logo ING

ING bank: :  Implementatie ServiceNow  Augustus 2014 

Doel: Het ondersteunen van het implementatie team bij afwezigheid van de betrokken ING medewerkers.

  • Het uitvoeren van SLA testen op de processen Incident, Problem en Change management.
  • Webex training verzorgd voor collega’s uit India.

Resultaat: Het programma heeft geen hinder ondervonden van de afwezigheid van key-users. 

  

 
E-mailen
LinkedIn